در مورد پروژه:

برنده ی رتبه اول جایزه ی  Architizer از نگاه داوران

همدان فضای شـهری فعالی داشته و به خاطر مـیدان ها و محور شمالی – جنوبی کـه آنـها را بـه هم متصل مـی کند مشـهور است.

ساختمان اداری تجاری ترمـه یک ساختمان ۲ طبقه با عملکرد تجاری مـی باشد.در طبقه ی هم کف این پروژه یک خرده فروشی و در طبقه ی اول آن یک دفتر خصوصی مـی باشد.  طبقه ی دوم این ساختمان کـه شامل پشت بام است، پلان ساختمان ترمه همدان مـی بایست از لحاظ خط آسمان شـهری و به واسطه ی دیواری با ارتفاع ۲.۵ متر با دیوار ساختمان مجاور هم سطح باشد.

این پروژه دارای ۳ کاربری متفاوت درون ۳ سطح و با راه های ارتباطی مختلف با فضای شـهری مـی باشد.از آنجا کـه هر کاربری دارای مراجعین متفاوت مـی باشد لذا این پروژه بـه گونـه ای طراحی شده کـه هر بخش بـه صورت مجزا و جداگانـه و به صورت مستقیم با فضای شـهری درون ارتباط باشد(ورودی های مجزا) از طرفی دیگر ما درون این پروژه بـه یک راه دسترسی عمودی نیـاز داشتیم.

دیوار حائل و خط جدا کننده ای کـه دو بخش اداری و تجاری را از یک دیگر  تفکیک کرده، بـه عنوان مـهمترین و اصلی ترین بخش این پروژه بـه شمار مـی رفت و از طرفی بـه عنوان المان معماری درون این ساختمان  و فرمـی زیبا مورد استفاده قرار گرفت.

دیوار حائل،  یـا سطح بتنی  دو بخش تحتانی و فوقانی را بـه صورت یک طبقه اداری درون بالا، و یک بخش فروشگاهی درون پایین از هم جدا مـی کند. پلان ساختمان ترمه همدان تاوه سقفی فروشگاه تاب برداشته و به شکل راه‌پله درآمده که تا بخش اداری را مستقیما بـه پیـاده‌روی جلوی ساختمان هدایت کند.

پشت بام این مجموعه درون اختیـار بخش اداری قرار گرفته که تا در مراسم  و مـهمانی‌ها از آن بـه عنوان باغ سقفی استفاده شود.

نما ساختمان ترمـه یک سیستم پوششی پیوسته هست و از آجرهای بومـی تشکیل شده وبه  شیوه‌ی آجرنمای محلی و سنتی آرایش و چیده شده  که تا با بافت منطقه سازگار باشد و این نوع نمای سنتی به منظور چنین ساختمانی با کاربری اداری و تجاری درون این روزگار مدرن خود بـه نوعی حس نوستالژی و چشم نوازی را به منظور هر بیننده ای بـه دنبال دارد.

ارسال بـه دوستان درون تلگرام

نگارخانـه:(با کلیک بر روی عمورد نظر با جزئیـات بیشتر نگاه کنید)

ساختمان ترمـه همدان

ساختمان ترمـه همدان

ساختمان ترمـه همدان

ساختمان ترمـه همدان

ساختمان ترمـه همدان

+

—-————————————————————————————

برای مشاهده هر کدام از موارد زیر کافیست روی عنوان موردنظر کلیک کنید. جهت مشاهده رساله و مطالعات بیشتر بـه صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید. جهت مشاهده و دانلود رایگان مقالات معماری اینجا را کلیک کنید. جهت مشاهده نقشـه و پلان های معماری بـه صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید. جهت یـادگیری اتوکد درون  معماری بـه صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید. جهت یـادگیری فتوشاپ درون  معماری بـه صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید. جهت یـادگیری تری دی مدر  معماری بـه صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید. جهت یـادگیری وی ری  در  معماری بـه صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید. جهت یـادگیری راندو به صورت رایگان و مشاهده نمونـه های موردی اینجا را کلیک کنید. جهت یـادگیری نحوه محوطه سازی درون معماری و مشاهده نمونـه های موردی اینجا را کلیک کنید. برای هرچه بهتر شدن مطالب سایت ما را از دیدگاه سازنده خود آگاه سازید. . پلان ساختمان ترمه همدان : پلان ساختمان ترمه همدان




[ساختمان ترمـه همدان - بزرگترین سایت تخصصی معماری پلان ساختمان ترمه همدان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 02:37:00 +0000